kerstin skoog

Kerstin Skoog – Patentassistent i Stockholm

Efter att ha arbetat som patentassistent sedan 1975 i branschen, både på patentbyråer och på patentavdelningar i industriföretag har jag startat eget företag och erbjuder mina kunskaper som patentassistent på konsultbasis.

Fördelen att anlita mig är att Ni betalar för den tid det tar att göra arbetet. När Ni har behov av förstärkning av personalstyrkan vid arbetstoppar, när det är mycket jobb, men innan det finns tillräckligt behov för att anställa ytterligare personal, vid sjukdomar, föräldraledighet eller annat. Då kan Ni anlita mig så att verksamheten fungerar och att Ni kommer ikapp. Ni kan anlita mig någon/några dagar per vecka eller på heltid, för den period som behövs. Allt enligt önskemål och överenskommelse.

Sekretessavtal skrives givetvis.

Behöver Ni utbilda nyanställd personal, eller personal som behöver komplettera sina kunskaper, såsom patentassistenter eller de som tar hand om inkommande post och sköter infristning? Jag har under åren lärt upp ett flertal patentassistenter, och vet att det tar lång tid och resurser. Se därför möjligheten att hyra in mig som ett komplement till övrig personal vid upplärningen.

Jag har stor erfarenhet vad gäller svenska och utländska patentärenden, hela processen, speciellt PCT- och EPC-ansökningar, samt nationell fullföljd av PCT-ansökningar och validering av EPC-ansökningar. Har stor vana av inlämning av ansökningar elektroniskt via EPOline och PCT-Safe.

Jag har lätt att ”läsa in akter”, sortera upp papper, och se vad som behöver göras i ärendena. Är självgående, och kan snabbt komma igång.

Har stor erfarenhet att handlägga överlåtelser av patent och patentansökningar både i Sverige och utomlands.

Jag har även goda kunskaper om designskydd och varumärkesskydd.

Kontakta mig så presenterar jag ett förslag på hur det kan se ut om ni vill anlita mig.